28 de març 2010

Primers ballesters

Ja fa algunes setmanes que en els fòrums es comenta l’arribada dels Ballesters i dels Falciots. Jo, de Ballesters, en vaig veure prop d’una vintena –per primer cop aquest any- el dia 23 de març. Volaven a una alçària considerable per sobre de la Ronda de St. Pau. Dos dies més tard –i en menor nombre- un grupet menys nombrós sobrevolava, ara més baix, el Poble Sec; aquest cop els acompanyaven tres Falciots probablement negres.
Totes elles són observacions fetes de pas, aprofitant semàfors en vermell o acompanyant les criatures al parc. Ara bé, els dies 19 i 26 també he pogut fer les meves observacions entre cullerada i cullerada mentre m’embotia les sobres de la setmana en la mitja horeta de què disposo per dinar. El lloc és el Palau Robert. La llista completa dels dos dies és la següent:


-Colom (Columba livia). Un dia us explicaré la tàctica que utilitza un dels vigilants per foragitar-les.
-Cotorreta de pit gris (Myiopsitta monachus). Molt atrafegades reconstruint els nius que els van desmuntar fa tres setmanes en un gest més benintencionat que efectiu.
-Pardal (Passer domesticus).
-Gavià argentat (Larus Michaellis). Sobrevolant, com sempre.


-Mallerenga carbonera (Parus major). Li vaig poder fer una foto no gaire lluïda.
-Tallarol capnegre (Sylvia melanocephala).


-Gralla (Corvus monedula). La sento el dia 19 en algunes ocasions, però no aconsegueixo veure-la ni imaginar en quina cavitat nien.
-Mosquiter (Phylloscopus colybyta).
-Estornell (Sturnus vulgaris).
-Merla (Turdus merula).
-Pit-roig (Erithacus rubecula).
-Gafarró (Serinus serinus)

1 comentari:

Segona ha dit...

David,

He arribat al teu blog mig per casualitat, però crec que em pots ajudar! Dimarts passat vaig veure prop de casa (visc a Nou Barris) un ocell marró fosc, amb una mida entre el pardal i el colom, i el bec carabassa. Potser és l'ocell que tens fotografiat a l'article del 14 de febrer de l'any passat, però no les tinc totes. M'agradaria descobrir com es diu (la dèria de les paraules... jo també sóc filòloga!)¿Em pots ajudar...?