25 de juny 2010

Back in the Saddle

Diumenge 20 de juny finalment vaig decidir sacrificar unes horetes de son per passar una estona observant ocells. Com que l’última edició del SOCC em va deixar la sensació que n’hi havia poca varietat, vaig pensar que seria escaient comprovar si només era una sensació.
Doncs bé, a banda de no veure-hi res d’espectacular, tampoc se sentien els cants del dia del SOCC. Havent-hi pollets a casa, suposo que els ocells proven de passar desapercebuts. Tot i així, en els intervals entre indigent i turista que no paga hotel, entre turista que no paga hotel i gos, entre gos i corredor de footing, entre corredor de footing i individu que acaba la festa al parc i entre individu que acaba la festa al parc i indigent vaig aconseguir fer alguna observació interessant.
Per exemple, aquest Estornell que alimentava el seu pollet en el niu del plàtan em va tenir entretingut una bona estona.


Vaig comptar 18 Cotorretes de pit gris amb medalla, com aquesta que alimentava un poll crescudet.

O aquests Ànecs collverds, que nedaven als meus peus sense timidesa.


Estava d’esquena quan va aparèixer aquest Gavià argentat amb, segons em va semblar, un colom al bec i els va foragitar qui sap on.

Els polls d’oca que comentava fa unes setmanes el Ricardo Ramos al seu bloc, com es pot apreciar, ja estan força crescuts.

I aquest “pajarito sin cola” devia estar molt escarmentat, perquè no va haver-hi manera de fer-li una foto mínimament digna.


Heus aquí la llista completa d’observacions (entre les 6.20 i les 8.30):
Oca (Anser anser)
Ànec coll-verd (Anas platyrhynchos)
Bernat pescaire (Ardea cinerea).
Polla d’aigua (Gallinula chloropus)
Gavià argentat (Larus michaellis).
Xoriguer (Falco tinnunculus)
Colom (Columba livia).
Tudó (Columba palumbus).
Tórtora turca (Streptopelia decaocto).
Cotorra de Kramer (Psittacula Krameri).
Cotorreta de pit gris (Myiopsitta monachus).
Aratinga de cap blau (Aratinga acuticaudata).
Aratinga mitrada (Aratinga mitrata).
Falciot (Apus apus)
Cuereta blanca (Motacilla alba).
Pit-roig (Erithacus rubecula).
Merla (Turdus merula).
Raspinell (Certhia brachydactyla)
Mallerenga blava (Parus caeruleus).
Mallerenga carbonera (Parus major).
Garsa (Pica pica).
Gralla (Corvus monedula).
Estornell vulgar (Sturnus vulgaris).
Pardal comú (Passer domesticus).
Gafarró (Serinus serinus).
Ara, l’observació del dia va ser un senyor que passejava dos gossos... LLIGATS! Vaig estar a punt de fer-li una foto perquè els que em seguiu em creguéssiu, però em temo que l’interessat no hauria interpretat correctament les meves intencions.