25 de setembre 2015

Cuando despertó, la Psittacula todavía estaba ahí

Dissabte al vespre vaig continuar amb el cens de Cotorra de Kramer que estic duent a terme al parc de la Ciutadella. Si vaig escollir un mal dia per a la primera exploració -11 de setembre-, les Festes de la Mercè tampoc és que siguin bones dates.


Situat davant del Parlament, vaig esperar que arribessin. Acostumen a fer una paradeta al Zoo abans d'ajocar-se. Aquest exemplar amb medalla em va servir de referència...


...perquè al matí següent vaig poder comprovar que continuava allà.


Després, es van dispersar pel parc i pel passeig Lluís Companys.


Per tal de rentabilitzar les hores de son a què havia renunciat, vaig fer un tomb per la Ciutadella i els voltants, on vaig poder observar les altres tres espècies de psitàcids comunes a la nostra ciutat, com les Cotorretes de pit gris,...



...o aquest estol mixt d'Aratingues de cap blau...


...i Aratingues mitrades. 


D'altra banda, a risc de ser pesat, vaig fotografiar i publicaré fotos dels ocells que mai fallen a la ciutadella: la Merla,


la Cuereta blanca,...


la garsa,..


la Mallerenga carbonera,...

o la Gralla.


Per cert, després del 27 de setembre, segons com vagin les coses, tindran validesa unes dades compilades per a la Sociedad Española de Ornitología?