21 de setembre 2018

Urbes Polonicae (II)

Aquí teniu el segon fascicle, tal com us vaig prometre. Si en l'anterior parlava d'allò que sobta més a una persona acostumada als jardins barcelonins... avui començo exactament igual. 
Em sembla recordar que explicava en el post passat que només un cop vaig sortir expressament a veure ocells, i ho vaig fer en un jardinet de Cracòvia on hi havia una gran varietat de túrdids: Merles, Grives i Grives cerdanes. Un grup de joves d'aquesta última espècie se'm va apropar confiat. És una cosa que em sorprèn: tinc la sensació que fora d'Espanya els animals en general i els ocells en particular es mostren més confiats. Algú més té aquesta sensació? Si és així, alguna rao hi deu haver.





A les ciutats amb mar o llacs, com Gdansk, Gizycko i Mikolajki, deixant de banda les coincidències, també hi havia espècies aquí rares. A Gdansk, per exemple, al costat de Gavines rialleres, hi havia alguna Gavina de mida petita que vaig ser incapaç d'identificar perquè no duia els binocles a sobre. A Mikolajki, a la regió dels llacs de Masúria, era fàcil veure-hi Gavines cendroses i Gavians argentats de potes roses.



I entrem ja en el que compartim amb les ciutats poloneses, començant per les poblacions passades per aigua, ja que hi som. A Gizycko, a més de les Gavines esmentades, hi havia Ànecs coll-verds -en aquell moment, en eclipsi- i fotges.





D'un canal de Gdansk és aquesta Polla d'aigua amb els seus polls.




Acabarem amb els ocells més comuns: els omnipresents Coloms, com aquest de la Catedral de Gdansk,..


El seu parent silvestre el Tudó, també de Gdansk.


A les ciutats poloneses no hi falten els Pardals. En algunes zones de Varsòvia hi abunden tant com recordo que abundaven aquí a la meva infantesa. Aquests són de Wroclaw.



Les Orenetes cuablanques gosaven niar fins i tot al mateix castell reial de Varsòvia.



I ja en nombre més escàs, s'hi trobaven també Mallerengues, especialment carboneres, com aquesta del museu del Diseny de Wroclaw.



I fins aquí el resum del periple polonès. Espero tornar aviat. Voldria dir que tinc temps per passejar-me per Barcelona amb els binocles i la càmera.