23 de novembre 2021

Tornada al Botànic

 Les circumstàncies fan que no pugui gaudir de l'observació d'ocells urbans -i no urbans- com en altres temps. Això sí, provo d'aprofitar qualsevol moment per anar a algun punt amb una mica de verd i -el més difícil- tranquil·litat a veure què se'm posa al davant.

Diumenge, quan la cursa d'aquesta setmana ja era a les acaballes, vaig decidir passar mitja horeta al Jardí Botànic de Barcelona. Aquest lloc en el seu moment em va donar algunes alegries; ara feia temps que no hi anava. Com que tinc aquest do, vaig escollir un dia en què l'entrada era gratuïta, motiu pel qual estava més concorregut del que és habitual. Entre això i les presses no va resultar un dia gaire afortunat. Lluny queden els dies en què hi veia Durbecs, algun Blauet i Pardals de bardissa; fins i tot un cop s'hi va aturar fugaçment un estol d'unes quaranta Fredelugues (cal tenir en compte que eren temps en què encara no s'havia completat la barbaritat que va suposar el Pla Delta).

Però ja divago. Aquest diumenge l'única sorpresa va ser sorpresa relativament: una Puput rerassagada o resident, que ja acostuma a ser habitual a les nostres contrades en aquestes dates. La llista d'avistaments és la següent:

    -Gavià argentat.

    -Cotorreta de pit gris.

    -Colom.

    -Tudó.


        -Puput.
        -Cuereta blanca.

    -Pit-roig.
    -Merla.
    -Tallarol capnegre.
    -Tallarol de casquet.


    -Mosquiter vulgar: força abundant.
    -Mallerenga carbonera.
    -Mallerenga petita.
    -Garsa: omnipresent, com sempre.

    
    -Estornell.
    -Pinsà.


    -Verdum.
    -Cadernera.


També vaig veure fugaçment un rapinyaire que en un primer moment em va semblar una cosa però que, vista la foto ara me'n sembla una altra. No aventuraré cap nom per no posar-me de peus a la galleda i perdre la poca credibilitat que em deu quedar com a ocellaire, però si algú hi veu alguna cosa, agraïré comentaris.



A reveure.