27 de maig 2010

Ardeidae

Un petit canvi en els horaris m’ha deixat sense la mitja hora setmanal d’observació tranquil·la de què gaudia fins ara. Així, torno a la situació de fa uns mesos: aprofitar les esperes d’autobusos i les estades al parc amb els meus fills –en moments de màxima afluència infantil- i, sobretot sobretot, anar sempre amb el cap alçat.
Les modestes alegries d’aquests dies es limiten gairebé a observacions de Bernats pescaires o Esplugabous sobrevolant la carcassa del Mercat de Sant Antoni, indici de l’activitat que es viu a la colònia del Zoo de Barcelona.

Fa unes setmanes m’hi vaig deixar caure i ho vaig poder comprovar. L’observació més interessant va ser la d’aquest Bernat pescaire sobre un niu de Cotorretes de pit gris. Va fer tota la volta al niu amb el posat típic d’aquests ocells quan volen omplir-se el pap. Aquesta vegada, però, es va haver d’acontentar amb uns branquillons per fer reformes al seu propi niu.


Per cert, se sol parlar de “colònia de Bernats pescaires”, però em fa l’efecte que cada cop hi són més abundants Esplugabous i Martinets blancs. De fet, tornant a Sant Antoni, les volades d’Esplugabous tampoc eren tan freqüents com ara.