21 de maig 2010

Ubinam gentium sumus?

Avui em limitaré a copiar una carta del lector de El Periódico de Catalunya.

LA FAUNA URBANA
Falcó abandonat
Anna Malet
Barcelona

A la web de l’Ajuntament de Barcelona dedicada als falcons urbans es dóna informació, fotografies i vídeos del projecte de reintroducció del falcó pelegrí a la ciutat. Des de fa uns dies es pot llegir a la web la notícia que la femella que criava a la Sagrada Família va morir el 21 d’abril a causa d’un accident. Aquell dia era a prop de la Sagrada Família, quan vaig veure per terra un falcó greument ferit, amb l’ala trencada i una ferida oberta. Els ciutadans que érem per allà vam trucar els guàrdies forestals. Eren les 19.30 hores i, segons sembla, van contestar que a aquella hora ja no podien anar a recollir l’animal. La Guàrdia Urbana tampoc es va fer responsable de l’au, i per això, amb tres ciutadans més, vam agafar el falcó i vam anar a la clínica veterinària més pròxima. La veterinària, al comprovar que es tractava d’una espècie protegida, va tornar a trucar els guàrdies forestals i aquests van tornar a dir que no es podien fer càrrec de l’animal fins l’endemà. Al final ens vam adreçar a una clínica veterinària especialitzada en animals exòtics, on vam haver de pagar la visita i l’hospitalització del falcó fins l’endemà.Al llegir després la notícia de la femella de falcó morta, em decep saber que, segurament, l’exemplar que em vaig trobar era aquesta femella que s’esmenta a la web i que, fins i tot, tenia implantada una webcam perquè els ciutadans poguessin veure el seu niu de prop. Aquesta femella, aparentment tan important per a l’Ajuntament de Barcelona, va ser abandonada. Em fa vergonya saber que tenim un ajuntament que no atén les seves responsabilitats.
Què més podria dir?