12 de gener 2013

Una supervivent


El dia 5 les Aratingues mitrades em van treure del llit. Vaig decidir seguir-les –eren unes 30-, però vaig escollir el camí equivocat perquè un Mosquiter em va distreure del meu objectiu. I després una cosa va dur a l’altra i em vaig trobar a l’avinguda Mistral fotografiant una Merla a la tanca d’un parc infantil. 


A continuació els inevitables Coloms i Cotorretes de pit gris van acudir a beure l’aigua d’un bassal. 



Com que la cosa estava animada, vaig tirar en direcció a plaça Espanya. L’única vegada que havia anat expressament aquí a veure ocells havia estat decebedora, però per alguna raó aquest cop la cosa estava més animada. Reament, l’única bèstia que un té assegurat que veurà és l’amo de gos, sovint amb l’ànimal que li fa ostentar aquest títol, campant per la gespa.
Aixi, ben aviat van aparèixer els Pardals, un parell de Garses i un altre Mosquiter. Seguint endavant, a l’alçada d’Entença, van presentar-se una Mallerenga blava i una Mallerenga carbonera. Un Gavià argentat estava posat en un fanal. En aquest punt vaig girar cua.



De tornada vaig sentir el Gafarró que se sol detectar a la cantonada amb Rocafort, i de dalt d’un edifici estant, una Cuereta blanca llençava els seus reclams.
La sorpresa més gran, però, va arribar al final. Era aquesta Cotorreta de pit gris amb uns medalla de les de primera generació incrustada al plomatge. 


En fi, una horeta de la qual no esperava res i al final va resultar agradable.