31 de gener 2022

Ocells dels jardins

 Ahir vaig anar una altra vegada als jardins de Laura Albéniz (a qui han afegit el segon cognom, i Jordana; ignoro si es pot confondre amb alguna altra Laura Albéniz) per aportar el meu granet de sorra al projecte Ocells dels Jardins. I sí, la mitja hora que m'hi vaig estar no sé si donava per considerar allò un granet de sorra.

Com que se'm van enganxar els llençols vaig arribar allà que ja era ple de criatures, tot i que això només acostuma a implicar que els Coloms i els Pardals s'envolen més. Als passeriformes que piquen entre les fulles no els afecta gaire. I més deu afectar la poda bèstia que va deixar el parc sense gairebé cobertura arbustiva.

Aquest cop no es van mostrar ni els Tallarols, ni Mosquiters ni la ubiqua Cotxa fumada. No van fallar, com deia, Coloms ni Pardals.



La Tórtora turca també va fer acte de presència, atrafegada en la construcció del niu.


Una de les Merles, que portava uns dies força esverada, es va deixar veure fugaçment. 
El Pit-roig va esforçar-se perquè li fes una bona foto, però només me'n van sortir dues que la poca dignitat que em queda m'impedeix publicar.
I tanca la llista el Bec de corall. Queden lluny aquells menys de deu exemplars de la primera vegada que els vaig detectar; ara en són un mínim de trenta, uns deu més que l'any passat.