03 de maig 2022

Orenetes al celobert 2022. 1a setmana.

 Dilluns 25 estava excepcionalment a casa, així que vaig sortir al balcó a veure si apareixia algun migrant quan vaig veure una Oreneta vulgar que venia volant directament cap al meu bloc de pisos. En perdre-la de vista, vaig entrar directament al celobert i la vaig veure aturada en un estenedor uns pisos més amunt. Tot apuntava que enguany tornaríem a tenir Orenetes al celobert.


Durant aquest primer dia es va estar molt tranquil·la; només li vaig sentir un reclam puntual cap a les 13.00h. A la nit, a més a més, vaig ser incapaç de detectar-la.

El matí següent, al poc de llevar-me a les 6.30h, vaig sentir-la cantant. Vaig pensar que ja devia estar recuperada del llarg viatge i havia posat fil a l'agulla per trobar parella. La resta del dia vaig ser fora, tot i que la meva dona diu que l'havia sentit cantant cap a les 11.00h. No vaig sortir al celobert fins a la matinada, i aquell dia sí que la vaig veure dormint al fil que solia ocupar un dels exemplars els anys anteriors.


Dimecres segueix la tònica de dimarts, però a la nit observo que s'ha tocat el niu: si dimarts a la matinada tenia aquest aspecte...


...dimecres tenia aquest:


I seguim així fins a dissabte 30: refilets a primera hora i un exemplar dormint al fil telefònic a la matinada. La meva dona em comenta que durant al matí se la sent cantar i que fins i tot sembla que hi hagi més d'un exemplar refilant, però no és fins al dia esmentat que em sembla -i només em sembla- veure un segon exemplar.
Diumenge 1 de maig sí que puc confirmar-ne la presència. És més, l'escàndol és constant al matí i se les veu movent-se entorn al niu constantment, com en una parada nupcial.


Tot i així, a la nit només en detecto una dormint al lloc habitual.
I avui dilluns, després d'un matí absent, no he sortit al celobert  fins a les 20.30, moment en què he sentit que tornaven. La meva sorpresa ha estat que n'hi havia quatre, que s'han posat als estenedors i han fet el seu concert vespertí.
A la nit n'he detectat tres dormint.




Caldrà estar atent, doncs, a com es desenvolupen les coses a partir d'ara, perquè la presència d'aquests altres individus obre la porta a altres possibilitats.