30 de novembre 2020

Temporal

 Diumenge tenia intenció de tornar al Trencaones, però va resultar que estava tancat degut al temporal. De totes maneres, el trajecte cap allà té el seu interès. De camí, davant del port de ferries cap a Itàlia i el Marroc, a les palmeres, s'hi solen veure Estornells, Gafarrons, Cotxes fumades i Tórtores turques.



Una certa activitat va fer que no hi hagués concentracions de làrids.
A la Porta d'Europa -insisteixo, quin nom- m'hi vaig aturar una bona estona buscant sense èxit Gavians argentats i Gavines rialleres amb anelles. A banda, és un bon lloc per observar les capbussades dels Xatracs becllargs. Aquest cop n'hi havia un mínim de cinc. També s'hi solen veure Corbs marins grossos.






Al trosset d'escullera que es podia veure, abans de girar cua, una Garsa i quatre Pardals.


Després de girar cua, em vaig adreçar al Port Vell amb la intenció fer un tomb per Maremagnum i el Moll de la Fusta. En aquest recorregut circular vaig poder veure i sentir cinc Mosquiters vulgars. A l'edifici de Duanes, també una Garsa i Pardals.




Al Maremagnum, a part dels inevitables làrids de sempre, dues Cueretes blanques suposo que desplaçades de la gespa per la presència dels gossos i els seus amos, com sempre fent cas omís de les prohibicions.



A qui no molesten els gossos és a les Cotorretes de pit gris i Cotorres de Kramer.
Al moll de la fusta, fidel a la cita anual, el Corb marí gros fent la toilette a la boia de sempre.


I després d'esquivar manades i manades de bicicletaires, tornant a l'inici de Rambla de Mar, entre Gavines rialleres i Gavians argentats atrets pel menjar que els tirava una família malgrat les prohibicions, un Gavià fosc que em va alegrar el matí, ja que feia un parell d'anys que no me'n trobava cap.




I aquí s'acaba la meva passejada dominical. En realitat, el confinament perimetral ha reactivat les meves sortides urbanes.