03 de gener 2021

Epílog al 2020

 Només unes ratlles i unes fotos per tancar alguns temes.

Aquest any tan estrany m'ha fet trencar amb dinàmiques antigues i entrar en algunes de noves; com tothom, m'imagino.

Probablement el més destacable és que fa mesos que ja no em deixo caure pel parc del Castell de l'Oreneta. Com que ja no estic obligat a anar-hi cada dissabte he deixat de fer-ho, ja que em resulta una mica desavinent desplaçar-m'hi. En època de nidificació potser hi tornaré a veure què fan les Puputs.


D'ençà que els restaurants han tornat a obrir -i que duri- els jardins del Palau Robert estan força tranquils i és un goig veure-hi els ocells sedentaris habituals més els hivernants, La sorpresa més agradable que m'he endut aquest cop ha estat un Tord. Mai n'hi havia vist cap.







D'altra banda, si alguna cosa m'ha quedat dels dies de confinament dur ha estat el sortir a prendre el cafè al balcó amb els binocles. L'11 de maig vaig publicar el llistat d'ocells observats fins la data; a aquella llista només en puc afegir dos: el Verdum i la Cotxa fumada, que s'han deixat veure però no fotografiar.Amb ells la llista arriba als 38.
 Aquests dies, els lledoners resulten molt atractius per a molts ocells: per a les Cotorres de Kramer, que sembla que s'expandeixen pel barri...



...els estornells...


...els tudons...

...les tórtores turques...

... els coloms...

També és constant el pas de Mosquiters.


Un cop més, disculpeu la qualitat d'algunes fotos; aquesta última és un repte.
Ben aviat comentaré com han anat els censos hivernals. Fins aleshores, us desitjo un bon 2021. 
Per cert, ja he netejat el merder que van deixar les Orenetes al celobert; res comparat amb el que llencen els veïns.