24 de gener 2021

El seguiment d'ocells a la "nova realitat"

Començaré el post emplaçant la consellera de Salut a comparèixer per explicar que "confinament perimetral" no implica que haguem de sortir tots en massa per la nostra ciutat. Podem continuar amb els antics costums dominicals com ara dormir la mona o anar a missa de 10.


Perdoneu aquest principi, però aquests mostratges SOCC han estat un martiri per a mi. Els números potser no mostren una afectació en el nombre d'ocells observats lligada a la nova normalitat, però ara que m'havia acostumat als cràpules que sortien dels locals d'oci del Born em costa fer-me als grups de filòsofs amb malles i sense mascareta o als acompanya-gossos que omplen els carrers de la nostra ciutat. 

Entrem en matèria. Els resultats ja estan penjats a l'Ornitho.cat i, per tant, suposo que són accessibles a tothom, però comentaré el que m'hagi semblat més rellevant.

El primer mostratge es va caracteritzar per la manca de sorpreses. En l'apartat d'absències, però, cal assenyalar els fringíl·lids, mai abundants però sempre presents. 




Altres habituals, però, no van fallar.





Pel que fa al segon SOCC, el vaig fer quan la Filomena estava de retirada, i això implica que a estones queia un plugim gelat i a estones bufava un ventet moderat. Aquest cop, les Gralles van fer acte de presència en un nombre considerable. Com ja he comentat alguna vegada, la seva aparició massiva deu estar relacionada amb alguna molèstia que les fa envolar-se en grup. Aquesta foto tan fosca en mostra dues d'elles.


També vaig poder comptar una Cornella negra, una visitant ocasional
Són habituals els Gavians argentats anellats al Zoo.


A les xarxes alguns ornitòlegs han fet notar una disminució del nombre de Gavines vulgars a la nostra ciutat. Potser la metodologia SOCC no és la més idònia per valorar-ho, però, realment, en aquesta edició no n'he comptat ni 30 quan habitualment superen els 50 exemplars.
Aquest cop, tres Verdums es van manifestar en un dels punts en què la seva presència és habitual. 
També em va fer il·lusió trobar Mosquiters furgant a la gespa al passeig de Lluís Companys.


I, per la resta, res de l'altre món; dir que m'ha sabut greu no trobar cap Cuereta torrentera.