21 de juny 2012

Aetherias cupis volitare per auras

Quan vaig començar aquest bloc ja fa uns anys, em vaig imposar quatre normes de supervivència:
1. No respondre a amenaces ni provocacions.
2. No respondre a les peticions de cita per aparentment innocents que fossin.
3. No no respondre als meus alumnes.
4. La quarta devia ser poc important perquè l’he oblidada.
Fins avui he respectat les quatre normes, fins i tot la que he oblidat, però avui em saltaré la tercera, (que té una mica de primera, també, la veritat).
A risc d’avorrir més encara els meus tres seguidors amb assumptes que ni els incumbeixen ni els interessen, respondré en obert l’últim comentari dels meus alumnes de 4t d’ESO redactat durant la classe d’informàtica:

BON DIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Com va, Daviddd!!!! Bé,he observat que no has publicat el meu superrrcomentari!!! No es que estigui enfadat, imagino que no l'has acceptat encara , de manera que no es mostra al blog... Volia dir-te que es per mi tot un honor ser partícip del blog més interesant de tot el mon electrònic!! En fi, que m'he llegit tots els teus articles i penso que ets un gran coneixedor de la ornitologia, tema que, com he dit, em sembla d'allò més interessant... Ets el millor i sempre estaras al nostre cor!!!! GRÀCIES PEL TEU TREBALL I DEDICACIÓ!! Salutacions cordials, d' un gran fan(àtic)teu. A SU MADRE!!!!!!

En aquests moments estic molt content de no ser ni el seu professor de català ni el d’ètica; ja tinc prous fracassos cotidians com per responsabilitzar-me d’un altre.
Doncs bé, noies i nois, ja teniu el vostre raconet al meu bloc i, per emprenyadors que sigueu, també en el meu cor. De vegades som així d’irracionals. Dos cursos fent-me la vida impossible i encara tinc bones paraules per a vosaltres, els que us quedeu i els que no. M'acomiado amb uns versos de Marcial descontextualitzats. No espereu que us els tradueixi; no us ho puc donar tot mastegat.
Aetherias, lascive, cupis volitare per auras:
I, fuge; sed poteras tutior esse domi.
I perquè l'entrada tingui alguna relació amb ornitologia urbana, un enllaç amb la notícia anual de La Vanguardia sobre els falcons de la Sagrada Família: http://www.lavanguardia.com/fotos/20120616/54312897186/los-halcones-nacidos-esta-primavera-en-la-sagrada-familia-han-empezado-a-sobrevolar-las-inmediacione.html

2 comentaris:

Anònim ha dit...

David, me ha encantado! Ya es de dominio público que me cambio de cole el año que viene. Bueno, a mi me sabe mas mal que a nadie y seguro que me echaras muchísmo de menos en tus clases de latín. Bueno, solo quería decirte que ha sido un placer estar en tus clases y que tambien te echaré de menos! Y que vivan los ornitorrincos!
Atentamente, Guille

David Moret ha dit...

Sinceramente, Guille, me sabe muy mal. Pienso en cómo tus comentarios habrían enriquecido las clases de literatura. En fin, ya sabes dónde estamos. Buena suerte.