26 de setembre 2013

Labyrynthus

Des de fa unes setmanes, cada vespre sento la cridòria d'un grup de Ballesters que s'apleguen per preparar la migració, suposo. Com que recordo d'altres anys concentracions importants a Collserola, divendres 13, que em van sobrar unes hores a migdia, vaig anar al parc del Laberint, malgrat ser de pagament, a veure què m'hi trobava.

En els primers moments em vaig haver de conformar amb els inevitables Tudons, Coloms, Garses, alguna Merla i algun Pit-roig.
Després, a la zona boscosa del parc van aparèixer en massa les Mallerengues amb tots els cognoms. Les que es poden trobar a Collserola, vaja: emplomallada, carbonera, cuallarga, blava i petita. Entre elles, algun Bruel, algun Raspinell i el reclam dels Tallarols capnegres.

Unes Caderneres van fer un parell de passades ràpides. Pel que fa a migrants, es van sentir Abellerols volant ben alt i vaig veure un Mastegatatxes una mica tímid per ser un Mastegatatxes. De Ballesters, ni rastre; probablement no era l'hora adient.
El més inquietant, però, és que només vaig veure un Pardal ja fora del recinte, a prop d'unes Cotorres de Kramer.