08 de febrer 2017

Stultitiae variae

Els noticiaris de TV3 cada dia em fan més fàstic per tendenciosos. El d'aquest migdia s'endú la palma. Entre moltes notícies que no ho eren n'han deixat anar una que, ben analitzada, resulta absurda per alarmista i mancada de base. M'explicaré: deia la notícia que els excrements de Gavines (sense especificar, però ens han passat Rialleres, suposo que perquè és el que trobem avui als ports catalans) contenien bacteris resistents a quatre antibiòtics. Per això, s'estudiaria si les nostres platges i jardins estaven infectats. Un cop encesa l'alarma, l'han suavitzada indicant que era molt difícil que un humà s'infectés perquè calia la INGESTA (!?!?!?) dels excrements per emmalaltir. 


Particularment, em sembla imprudent una notícia com aquesta, que només contribueix a crear malestar i demonitzar una espècie (el Gavià Argentat, no la Gavina Riallera de les imatges) amb prou mala fama. Solucionarà alguna cosa? Aconseguirà altra cosa que alimentar converses de setciències de bar? I jo em pregunto: quina ingesta d'excrements no és perillosa? Potser ho hauríem de preguntar a Leo Bassi.
Per avui no m'allargo més. Us deixo amb unes fotos de dissabte al parc de l'Oreneta. L'estrella, un Corb que volava alt.