17 de febrer 2018

SOCC hivern 2017-2018

Ja queda una mica lluny, però m'agradaria comentar una mica el SOCC d'hivernants de la Ciutadella - passeig de Sant Joan. En general, penso que la tònica és la de trobar cada cop menys espècies d'ocells. Al transecte hi ha més verd, és veritat, però això no s'ha traduït ni en una major abundància ni en una varietat d'espècies més gran. 

El més notable, per mi, és l'absència de fringíl·lids. Va haver-hi un parell d'anys en què em trobava Caderneres, Verdums i, en una mesura més petita, Gafarrons. Un any fins i tot vaig veure evidències de nidificació dels Verdums. Enguany, però, en les dues prospeccions no n'he trobat ni un.


Això sí, s'han tornat a veure Mallerengues cuallargues.



És habitual trobar Cotorretes de pit gris amb la típica medalla del Museu de Ciències Naturals, i fins i tot Gavians argentats de potes grogues amb anelles del Zoo de Barcelona.




El més trist, però, és que les Merles sembla que noten l'excés de gossos. Els seus amos, que probablement el dia 1 d'octubre deien que "la ley está para cumplirla" no pensen el mateix de les ordenances municipals, així que aquests animalots campen lliurement per la gespa i el resultat n'és que les Merles, com a mínim, no es fan notar. Altres espècies com el Pit-roig i el Tallarol capnegre no sembla que ho notin tant.




La protagonista de l'hivern segons l'Ornithocat, la Mallerenga blava, també ho ha estat de la meva secció.



En fi, que per molts anys puguem seguir comptant ocells a ciutat. M'acomiado fins la propera amb una foto de l'estàtua ornamental més antiga de la ciutat que els Coloms tampoc respecten.