14 de maig 2018

Nius (II)

Una conjunció de factors m'ha impedit apropar-me al parc del Castell de l'Oreneta durant unes setmanes. Per això, aquest any no he pogut fer el seguiment exhaustiu del niu de Puputs que vaig fer l'any passat. Una llàstima.
El dia 14 d'abril, però, vaig poder comprovar l'èxit -fins a la data- de la nidificació. Si augmentem el tamany de la tercera foto podem veure-hi un poll obrint bé el bec.



No sé quina estructura té aquest respirador per dins, però el fet que també es posi per l'altre forat fa pensar en més d'un pollet.



I en aquesta foto LQ podem endevinar una larva al bec de l'adult.


Mentrestant, els veïns de dalt i del costat, Pardals i Estornells respectivament, seguien amb les seves tasques, tot i que no vaig tenir tanta sort amb la càmera.




Hi he tornat el cinc d'aquest mes, però només vaig poder sentir una Puput cantant lluny. Al seu niu ara només hi entrava i en sortia un Estornell, com també al respirador del costat. Al niu del Pardal tampoc hi havia activitat. 
La pluja em va impedir quedar-m'hi més estona, o sigui que tampoc en vaig treure res més en clar. Les fotos em van quedar grises com el dia. L'única mitja sorpresa va ser la presència d'un Bernat pescaire que s'envolava mentre jo treia la càmera. M'acomiado amb les millors fotos del dia. Imagineu-vos com són les pitjors.