04 de juliol 2014

Novum caput Germanorum

La setmana passada vaig estar-me uns dies a Berlin amb alumnes. Així, vaig poder practicar poca ornitologia urbana. Tanmateix, alguna coseta si que vaig veure i fotografiar.
Tinc la teoria que quan un arriba a qualsevol aeroport del món, el primer que veu és el còrvid nacional. A Berlín ens va rebre la Cornella emmantellada. Una d'elles ens va estar rondant mentre dinàvem a l'aire lliure a Unter den Linden.


Més endavant, vaig poder presenciar aquesta disputa entre un d'aquests animalons i un Tudó. Cal dir que la lluita era aferrissada.




L'altre ocell comú era el Pardal comú, que a Berlín és força abundant i es mostra molt confiat.


Aquests estan prenent un bany a l'Alexanderplatz.




En el riu Spree hi vaig poder veure aquest ànec, probablement un Morell de plomall hibridat amb ves a saber què,


...o una Fotja.


Completarien la llista Mallerengues carboneres, Raspinells, Coloms, Xoriguers, Gavians argentats, Corbs marins grossos, Garses, Merles,... però no m'hi vaig poder dedicar seriosament. Un altre cop serà.