07 de gener 2009

Ocells que fan desplaçaments estacionals (II)

Continuem amb el tema anterior, però aquesta vegada més en plan de noticiari ornitològic. Si comparem amb l’entrada de l’Èider, m’estic posant al dia: només sis dies de retard!
El dia d’any nou cap a les 10 del matí vaig sortir a estendre la roba al balcó (si coneguéssiu els meus veïns entendríeu que no cometo un atemptat contra el paisatge urbà; m’empeny la necessitat). Entre les increpacions d’un borratxo i les d’un altre les condicions eren ideals per fer bones observacions. Aquest cop em vaig trobar un mascle adult de Cotxa fumada (Phoenicurus ochruros) en un arbre a tocar del meu balcó. Al cap d’una estona de mirar-me amb curiositat va passar a l’arbre de l’altra banda del carrer. Mentre entrava a casa per agafar la càmera va sortir volant. Per això us presento una foto d’una Cotxa que ni és mascle adult ni es troba en un carrer de l’Eixample, sinó en el Jardí Botànic.



Al cap d’una estona, després de veure passar uns quants Pardals (Passer domesticus) i d’escoltar les Gavines rialleres (Larus ridibundus) i Gavians argentats (Larus michaellis) del mercat proper, va passar un estol de pocs individus d’Aratingues (us remeto a l’entrada anterior).I, parlant d’Aratingues, el dia 3 se’n va aturar una, també a l’arbre de l’altra banda del carrer. Aquesta em va deixar arribar a la càmera, però potser hauria estat millor que no ho hagués fet, perquè tinc tan poca vergonya que no m’importa que el meu nom es relacioni amb això que publico i que anomenarem “foto.” Em va cridar l’atenció el fet que es tractés d’un individu sol, però també la quantitat de vermell al cap. Suposo que era una Aratinga mitrada (Aratinga mitrata) pel color de les potes i per la tonalitat de les ales (inapreciable a la foto). En fi, vosaltres decidireu, si podeu.