20 d’abril 2009

Falcons i ocellots

Dissabte dia 18 finalment vaig poder presenciar com la femella dels Falcons alimentava els pollets. Em vaig quedar amoïnat perquè el que veia contradeia l’explicació de www.falconsbarcelona.net. Allà s’afirmava que l’adult reparteix alternativament el menjar entre tots els seus pollets, de manera que tots obtenen la seva ració. A mi, però, em va semblar que dos d’ells s’atipaven i un altre arreplegava alguna cosa; en canvi, al quart pollet no li tocava ni una engruna. Es veia notablement més petit. Avui, doncs, volia comprovar si només era una percepció meva o una realitat.
Però avui és diumenge, i hi ha molta gent ociosa, cosa que implica... que novament m’ha estat impossible connectar-me. Per compensar-ho –trista compensació- he anat a Avesforum, on una comunicació de Gorka Ocio donava nous motius de preocupació. Cito textualment:
Ayuda!!! Hay un grupo de personas junto al nido hablando en abrir la caja donde están los cuatro pollos... se oye perfectamente. LOs padres están alertado reclamando sin cesar. Han llevado un pajarillo para dar de comer a los pollos y han provocado su huida... ya no hay sitio seguro para nuestros amigo? Avisar a los responsables... URGENTE
Per sort el missatge era del 17. Dic “per sort” perquè el dia següent podíem veure la família en la seva totalitat. Calia alarmar-se, doncs? Considerant que altres vegades la pollada s’ha perdut per vandalisme, crec que sí. D’altra banda, no oblidem que a la nostra ciutat ens han arribat a robar impunement el nen Jesús. (Off the record: em preocupava que, amb el pas dels anys, cada cop parlo més com el meu pare, però ara em comença a deprimir que fins i tot parlo com l’Alberto Fernández Díaz)
No ens desviem. És inquietant que algú pugui causar molèsties o fins i tot robar unes bestioles gràcies a les quals alguns dels nostres polítics s’han penjat medalles. Si a això hi sumem que el niu es troba en un edifici declarat Patrimoni de la Humanitat, la situació encara és més greu.